Bij een quickscan wordt door middel van een rondgang door het gebouw/bedrijf of de instelling een beoordeling van de aanwezige plannen een rapportage opgesteld.
Indien onvolkomenheden worden aangetroffen worden deze opgenomen in de genoemde rapportage.
Door deze rapportage, door een externe partij opgesteld, geeft een onafhankelijke algemene indruk weer op gebied van brandveiligheid in relatie tot de bedrijfshulpverlening.
Quickscan BHV
Is onze BHV organisatie in orde ? Hoeveel Bedrijfshulpverleners moeten wij hebben ? Waaraan moet ik nou precies voldoen ?
Om u bij deze vragen te helpen hebben wij een „Quickscan Bedrijfshulpverlening” ontwikkeld.
Met een rondgang door uw organisatie en gesprekken met uw personeel wordt de bedrijfshulpverlening in kaart gebracht. In een beknopte notitie worden de bevindingen gerapporteerd en, indien nodig, worden maatregelen geadviseerd om het gewenste niveau te bereiken.
Tijdens onze quickscan bedrijfshulpverlening zullen de volgende onderdelen aan bod komen:
1. Wettelijke eisen
2. BHV-beleid
3. Risico-inventarisatie en Evaluatie (meest recente versie)
4. Restrisico’s
5. Maatgevende factoren
6. BHV-plan
7. Competentie en capaciteit van de BHV-organisatie
8. Kennis en vaardigheden van de bedrijfshulpverleners
9. Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden
10. Opleiding, bewustzijn en competenties
11. Directiebeoordeling